2008. február 22.- testületi döntések
2008. FEBRUÁR 22.
A képviselő-testület ülésén ismét fajsúlyos témák kerültek terítékre. A teljesség igénye nélkül néhány témáról érdemes szólni.
- költségvetés,
- a cégek összevonása után a két vezető távozásának költségei,
- a létrejövő új gazdasági társaság szervezeti és működési szabályzata.
KÖLTSÉGVETÉS
A költségvetés sok szempontból döntő, két területen azonban különösen jelentős. Az egyik a stratégia, ahogyan az a város jövőjét formálja, a másik pedig az a szemlélet, üzenet, ahogyan a köz ügyeit, civileket, partnereket kezeli a mindenkori városvezetés.
Az előbbiről nyílván fog szólni a helyi média bő terjedelemben, hiszen a fejlesztések …
A költségvetésben több területen került betervezésre fejlesztés (gimnázium, Pollack M. Ált. Iskola, ipari park, akadálymentesítés, stb.)
Ezekre szükség van, ezeket támogatom. Kétely a források miatt van bennem.
Ezek s a még várható fejlesztések (melyek az elmúlt évtizedek legnagyobb beruházásai lesznek itt Kazincbarcikán) megítélésem szerint 3 pilléren állnak.
- Az ún. intézményracionalizálásból
adódó megtakarítás. Annak a szükségesnél lényegesen nagyobb átalakításnak (lásd: iskolák összevonása, vagy a kórház átadásának szándéka, stb.) a megtakarításai, melyek negatív kihatásai - akár beszélünk róla, akár nem- , érződni fognak. Iskolák esetében gondoljunk a megemelkedet osztálylétszámra, tanórákra történő vándorlásos rendszerre, vagy a tornaterem kivonása miatt az egészségnevelés terén jelentkező gondokra, stb. De ide tartozik a közművelődés terén történt karcsúsítás is (gyermekkönyvtár költöztetése, kiállítóterem, stb.)
- A kötvénykibocsátás, melynek értéke
3,5 milliárd Ft.
Ez végső soron egy hitelkonstrukció, melyből most mintegy 800 millió Ft kerül felhasználásra. A kötvénykibocsátás „törlesztése” (kamatteher, ,tőketörlesztés) 2010. után komoly terhet jelent majd a városnak.
- Pályázati támogatás.
Erre önmagam is kíváncsi vagyok. A jelenlegi politikai helyzetet ismerve, prominens kormánypárti politikusok, miniszterek kijelentéseit hallva megjósolható, hogy komoly lehetőség van jelentős forrásokhoz jutni.
Mint ahogyan sokan mondják: oda fog menni a pénz, ahol komoly esély van a szavazóbázis megtartására.
A médiákra 32 millió Ft került betervezésre. (Külön a városi tévére 31 millió) . Arra a kérdésemre, hogy kik, milyen szempontok szerint kapnak belőle támogatást, választ nem kaptunk. Javaslatom, hogy ebből a keretösszegből adjunk a Diák Tv-nek 2 millió Ft támogatást, elutasították, mondván a városi tv konkurenciáját nem illik támogatni.
Az indoklás, valamint a rendelet azon szabálya, hogy átcsoportosítási lehetőséggel hatalmazzuk fel a polgármestert, arra utal hogy a média teljes „ellenőrzése” a cél.
KASZA-FESZTIVÁL - 5.000.000 Ft
A kasza-fesztivál támogatására az elmúlt évi 3,5 millió Ft helyett 5 millió Ft szerepelt az előterjesztésben, s került elfogadásra.
A támogatást nem javasoltam.
Tekintettel arra, hogy a fesztivál szervezőjének emailjét felolvasta alpolgármester úr, miszerint politikai támadások miatt máshová kívánják vinni a rendezvényt, s hozzászólásában nevem is elhangzott (mint a politikailag támadó személy ), később külön foglalkozom ezzel. Mert nem a fesztiválról, hanem a közpénzek felhasználásáról szól számomra a történet.
Létrejött az egyéni választókerületi képviselők céltartaléka, melyből bizonyos gondok, problémák megoldását segíthetik elő. (Ez jó és helyes, korábban is felvetődött már ez az elképzelés) Véleményem szerint a keretösszeggel ugyanakkor létrejöttek a „másodosztályú” képviselők is. Miért?
Tekintettel arra, hogy ez a keretösszeg javaslatom ellenére, továbbra is csak a 14 egyéni képviselőre vonatkozik (14 szocialista képviselőre) , „választási pénznek” tartom.
Javaslatom elutasítása, miszerint a keretösszeg megtartásával azt minden képviselőre terjesszék ki, jelzi, a többség még csak gesztust sem gyakorolt, hogy minden képviselőt egyenrangúnak tekintsen! Tehetik, hiszen abszolút többségben vannak. Mint ahogyan e javaslatom leszavazásához is, mindig együtt van 15 voks!
Őszintén meg kell mondani, az ilyen döntések az együttműködést nehezítik. Mert ugye azon el kell gondolkodni; ez a keretösszeg a praktikumon túl így nem szolgál politikai célokat?
AZ ÁTSZERVEZÉS ÁRA
Köztudomású, hogy összevonásra került a Kazinc Távhő Kft., a Timpanon Kft. és a Teleklép Kft. Nos az átszervezést követően távozik a tévé illetve a távhő igazgatója. Munkaszerződésük értelmében 18 havi átlagkeresetnek megfelelő összeg jár nekik. Az, hogy pontosan mekkora ez az összeg, nem kaptunk megfelelő választ. Számításaim szerint a tévé esetében járulékkal együtt 9 millió, a távhő esetében 20 millió.
ÚJ CÉG- ÚJ SZMSZ ... ÉS AMÉDIA
Az átszervezésnek ezzel a formájával korábban sem értettem egyet, így az átszervezést érintő mostani előterjesztést sem támogattam. Sok egyéb kifogásom mellett ma sem tartom elfogadhatónak, hogy az önkormányzat vagyongazdálkodását kiszerveztük, átvittük egy Kft-be.
Az SzMSz egyébként tartalmazza azt a divíziót (Kommunikációs szolgáltatások divíziója) , amibe a városi televízió bekerült.
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
figyelem˘!!!!EMBEREK NEM LATJATOK MILYEN PENZ HERDALAS MILYEN HERDALAS FOLYIK ITT IS BARCIKAN.SAJNOS A HELYI TÖBSEGBEN LEVŐ KEPVISELŐK!!!NEM GONDOLKODNAK HOGY ODA SZORJAK A PENZT AHOVA NEM SZABADVOLNA.miaz hogy 9 es 20milliot szorjanak ket szemely reszere vegkielegites cimen es hol a többi penz???,EGY NORMALISAN GONDOLKODO POLGAR
barcika
(herta, 2008.03.25 16:25)